Dlaczego praca w marketingu jest fajna?

Praca w marketingu jedno z najpopularniejszych zajęć na świecie, nie tylko ze względu na ilość dostępnych ofert dla specjalistów, ale również perspektywę niesamowitej przygody, jaką można przeżyć, decydując się na ten zawód.

Jestem trochę winny sprostowanie za ostatni wpis, ponieważ marketing w rzeczywistości jest ekscytującą i interesującą pracą. Nie wiele innych zawodów może zaoferować połączenie tak wielu dyscyplin i nauk, od psychologii, statystyki, sztuki do ekonomii i więcej. Ponadto praca w marketingu jest jedną z najważniejszych funkcji w przedsiębiorstwie. Bez marketingu firma nie przetrwałaby zbyt długo. True story.

Przedstawię kilka powodów, dla których kariera w marketingu może być bardzo satysfakcjonującą i przyszłościową ścieżką kariery. Jedziemy.

Marketing jest kreatywny

I to bardzo. Marketing nie polega już na kontroli tradycyjnych kanałów, ale na ciągłym wprowadzaniu innowacji i wykorzystywaniu kreatywnych rozwiązań, które maksymalizują zyski i docierają do klientów, tam gdzie są! Kreatywność ma kluczowe znaczenie, jeśli chcemy przyciągnąć uwagę klientów i skutecznie dotrzeć do różnych grup docelowych.

Reklama Tommy Hilfiger Wisielec
Przykład kreatywności w marketingu. Źródło: usa.tommy.com

Według magazynu Focus dziennie wchłaniamy 34 gigabajty danych – to odpowiednik 100 tysięcy słów. Wyobrażacie sobie? To tak, jakby ktoś przez 12 godzin mówił do nas bez przerwy. Nie dziwcie się zatem, że ktoś oleje Waszą kampanię marketingową, jeśli nie wzbudzi u odbiorcy emocji. I tutaj mamy pole do popisu! Marketing to świetne miejsce, aby wykazać się swoją kreatywnością i wyróżnić się swoim pomysłem. To może nigdy się nie znudzić.

Marketing to ciągła nauka

Marketing jest tak dynamiczny, że za kilka lat część rzeczy, które dzisiaj się nauczymy, będzie nieaktualne. Musimy uczyć się nowych narzędzi, poznawać nowe trendy konsumenckie, odkrywać nowe kanały komunikacji. Wszystko po to, aby być stale w obiegu. Konieczność stałej nauki wynika nie tylko ze zmiennej specyfiki branży. Po prostu im dalej w las, tym większą mamy świadomość swoich braków. I chcemy uczyć się więcej.

Nigdy nie jest za późno, aby uczyć się nowych rzeczy. Praca w marketingu to niekończąca się liczba możliwości uczenia się, ze względu na szeroki zakres obszarów tematycznych i narzędzi pomocnych nam podczas działań marketingowych. Opanowanie wszystkich gałęzi marketingu zajmie z pewnością długie lata. Jeśli jesteś głodny wiedzy, marketing zapewni Ci praktycznie nieograniczoną ilość materiałów, które pozwolą Ci się uczyć, np. książki, webinary, podcasty, konferencje i więcej.

Marketing to społeczność profesjonalistów

Społeczność w branży marketingowej jest bardzo duża i wspiera innych ludzi w tej dziedzinie (no, powiedzmy). Istnieje wiele grup w mediach społecznościowych, takich jak Specjaliści Marketingu w Polsce na LinkedIn lub Skuteczny fanpage i reklama w social media na Facebooku, które promują rozwój zawodowy i udzielają pomocy innym marketerom. Społeczność ludzi marketingu jest bardzo przyjazna i chętna do pomagania innym w osiągnięciu sukcesu, co ułatwia nawiązywanie przyjaźni i znajdowanie mentorów (wielu z Was jest naprawdę super, serio!).

Praca w marketingu daje możliwość poznania ciekawych osób. Większość marketerów to osoby młode i przedsiębiorcze, które zarażają swoją pasją i motywacją do nauki. Przebywanie w takim towarzystwie to gwarancja, że będziemy cieszyć się pracą każdego dnia. Wystarczy tylko wejść między wrony i krakać, jak i one.

Marketing ma znaczenie

Ostatnio czytałem bardzo ciekawy artykuł w magazynie Harvard Business Review. Wynika z niego, że 9 spośród 10 pracowników jest gotowych poświęcić część swoich życiowych zarobków, aby osiągnąć poczucie większego sensu i odniesieniu sukcesu w pracy. W marketingu jest na to duża szansa. Przedsiębiorcy wiedzą, że bez solidnego marketingu daleko nie zajdą i często o sukcesie firmy może decydować jakość działań i strategia marketingowa.

Prawda jest taka, że im lepszy masz marketing, tym sprzedaż jest prostsza. To on sprowadzi do Twojej firmy więcej klientów, a im więcej klientów, tym wyższe zyski. Praca w marketingu daje poczucie przydatności i pomocy innym działom. Zawsze będziesz współpracować z innymi ludźmi, ponieważ będziecie mieli wspólny cel. Ale to na barkach marketerów będzie spoczywać duża odpowiedzialność. Tutaj nie można się nudzić.

Ofert pracy w marketingu nie brakuje

Jeszcze do niedawna cierpieliśmy na nadwyżkę specjalistów ds. marketingu, co prowadziło do problemów ze znalezieniem pracy. Dziś branża przeżywa ożywienie. Rozwój technologii spowodował, że pracodawcy zwiększyli zapotrzebowanie na marketerów o 14,6% rok do roku (według danych serwisu pracuj.pl). Rosnąca digitalizacja i stopniowe odchodzenie od tradycyjnych form promocji przyczynia się do polepszenia sytuacji w naszej branży. Jest miejsce na optymizm.

Według statystyk pracuj.pl liczba otrzymywanych zaproszeń do procesów rekrutacyjnych stale rośnie, a specjaliści czy menedżerowie otrzymują przeciętnie około 9 ofert rocznie. To sporo na tle innych zawodów. Nie ulega wątpliwości, że praca w obszarze marketingu może być przyszłościowym zawodem i zapewni nam stabilne zatrudnienie w najbliższych latach.

Masz dodatkowe powody, dla których uważasz, że praca w marketingu jest niesamowita? Podziel się nimi w komentarzach poniżej.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o