5 najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce
5-najpopularniejszych-serwisów-e-commerce-w-Polsce-600x360

Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. Według czerwcowego badania Gemiusa, aż 86% wszystkich internautów odwiedziło serwisy umożliwiające zakupy online. Ponad połowę wizyt odnotowało Allegro, czyli niekwestionowany lider e-handlu w kraju nad Wisłą.

Rosnąca popularność trendu wielokanałowości sprzedaży (omnichannel) ukazuje się w statystykach korzystania z urządzeń mobilnych w celach zakupowych. Ponad 15,9 mln użytkowników odwiedziło platformy sprzedażowe na smartfonach/tabletach, co potwierdza, że Polacy coraz bardziej przekonują się do aplikacji oraz możliwości kupna w dowolnym miejscu na świecie. Póki co jednak najczęściej używanym urządzeniem do przeglądania witryn e-commerce jest komputer stacjonarny i laptop (18 mln użytkowników).

5 najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce
Źródło: Gemius/PBI, czerwiec 2017, www.gemius.pl

Król jest tylko jeden

Lider i ojciec założyciel e-commerce w Polsce – Allegro – posiada już ponad 20 mln zarejestrowanych użytkowników. Ponad połowa wizyt kupujących dotyczy właśnie tego serwisu. Polacy kochają i cenią sobie nie tylko witrynę, ale również Aplikację Allegro, z której skorzystało już ponad 3 mln ludzi. Dynamika rozwoju poznańskiej firmy jest imponująca i niezagrożona.

Polacy porównują

Drugie miejsce w zestawieniu zdobyła popularna porównywarka Ceneo, która zgromadziła ponad 8,8 mln użytkowników przeglądających jej zasoby. Ceneo również cieszy się powodzeniem w wersji mobilnej, z której Polacy bardzo często korzystają robiąc zakupy offline. Błyskawiczne porównanie cen w centrum handlowym z konkurencją stało się bardzo praktycznym trendem.

Hit w Polsce

O rosnącej popularności chińskiego serwisu Aliexpress nie trzeba specjalnie kogokolwiek uświadamiać. Polacy pokochali Aliexpress. Świadczy o tym miesięczna liczba korzystających z serwisu – jest to ponad 4 mln osób. Zaledwie w ciągu roku liczba ta podwoiła się, co podkreśla wyjątkowość i wygodę zakupów w azjatyckich sklepach. Największą wartością serwisu są ceny, które przyciągają oszczędnych Polaków.

Włączamy niskie ceny

Tak samo dużą ilość odwiedzin jak Aliexpress zanotował popularny sklep internetowy z multimediami – Media Expert. Ponad 4 mln użytkowników skorzystało z serwisu lidera supermarketów oferujących sprzęt RTV i AGD. Porównanie specyfikacji technicznej i analiza cen to główny motyw wizyt w witrynie marki, która posiada już ponad 420 sklepów stacjonarnych w całej Polsce.

Ex aequo

Równo po 3,8 mln użytkowników zgromadziły sklepy RTV EURO AGD i Empik.com. Polacy przyciągnięci rozbudowaną ofertą online i katalogiem tak samo chętnie odwiedzali serwisy na urządzeniach mobilnych – w czerwcu skorzystało 1,4 mln ludzi.

Rosnące zaufanie do e-handlu w Polsce zawdzięczamy profesjonalnej ofercie sklepów internetowych, rozwijającej się obsłudze klienta, darmową wysyłką oraz wygodą. Nie mniej jednak młodzi Polacy to najliczniejsza grupa klientów w sieci, stąd też handel internetowy zmierza w kierunku mediów społecznościowych. Ciekawe, kiedy w statystykach najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polce zobaczymy Facebooka lub Instagrama.

Powiązane posty

Zostaw komentarz