Recenzja książki: Twoja firma w social mediach (wydanie II)

Zainteresowałem się ostatnio najnowszym wydaniem książki „Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie II” autorstwa Marcina Żukowskiego. Nie zawiodłem się. Czytając, utwierdziłem się w przekonaniu, że znaczenie mediów społecznościowych rośnie każdego dnia i zdecydowanie warto inwestować w social media czas i pieniądze.

Zaraz na początku znajdziemy bardzo fajne stwierdzenie Marcina:

Napisać dobrą książkę o marketingu to prawdziwe wyzwanie. U nas marketing w ogóle nie jest traktowany poważnie przez dużą część społeczeństwa, a nawet przez pewną część osób, które w nim pracują.

Wierzę Ci. Marketing w Polsce traktowany jest wciąż niepoważnie, a w szczególności ten prowadzony w mediach społecznościowych. Co prawda trend zmienia się na lepsze i świadomość zmian wśród przedsiębiorców rośnie każdego dnia, jednak w dalszym ciągu można usłyszeć lekceważące pytania w stylu „siedzisz cały dzień na Insta?” lub „Ty to tam nic nie musisz robić”. Jeszcze sporo wody w rzece upłynie, zanim ludzie docenią wpływ mediów społecznościowych na sprzedaż, postrzeganie marki oraz wysiłek, jaki trzeba włożyć, aby profil wyglądał profesjonalnie i przynosił rezultaty. Dlatego warto przeczytać książkę „Twoja firma w social mediach”, aby nie popełniać błędów innych i być o krok przed konkurencją.

Twoja firma w social mediach 2

Najważniejszy jest cel i sposób działania

Autor pomaga czytelnikowi opracować odpowiednią strategię działania w social mediach. Namawia do przeanalizowania własnej koncepcji, oszacowania zasobów oraz prezentuje przegląd narzędzi, które mają nam pomóc w postawieniu pierwszych kroków w mediach społecznościowych. Marcin Żukowski przedstawia też klasyfikację najpopularniejszych i najbardziej przydatnych serwisów społecznościowych, które pomogą nam uwidocznić naszą markę, m.in. skrupulatnie omówiony jest Facebook, Instagram, YouTube lub Linkedin. Bardzo dobrze autor odnosi się do polskich realiów (np. Twitter w Polsce), które znacząco różnią się od tych, np. w Stanach Zjednoczonych. Wielu mark eterów w Polsce przytacza przykłady zza oceanu, w tym przypadku jest inaczej (na plus!). Sporo wiedzy w tym zakresie, fajnie.

Blogosfera

Trochę bezpośrednio z mojego podwórka.  Jestem początkującym blogerem i nie mam dużego doświadczenia, jednak myślę, że każdy przedsiębiorca, który rozpoczyna współpracę z blogerami, influencerami lub po prostu z inną firmą musi przeczytać ten rozdział. Marcin Żukowski streszcza w nim zasady relacji marka/bloger oraz przytacza sytuacje, kiedy blogerzy są traktowani lekceważąco przez dobra materialne, jakie otrzymują. Autor mówi wprost, że influencerów należy traktować poważnie i z szacunkiem. Jeżeli każdy reklamodawca będzie przestrzegał wypisanych zasad, to wyniknie z tego długoterminowa korzyść dla całej branży.

Co ciekawsze, dla 25% z nas blogi i vlogi są zaufanym źródłem informacji zakupowych, a dla stałych czytelników są pierwszym źródłem wiedzy — cenionym wyżej rodzina i znajomi oraz profile marki w mediach społecznościowych.

Dla kogo jest ta książka?

„Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie II” to pozycja obowiązkowa dla osób, które planują rozpocząć przygodę z marketingiem mediów społecznościowych. Podręcznik Marcina Żukowskiego to niejako „starter” dla małych i średnich firm zainteresowanych promocją marki w sieci, za pomocą którego można rozwiać wszelkie wątpliwości oraz dobrać odpowiednie kanały do naszego biznesu. 

Tytuł: „Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie II.”

Autor: Marcin Żukowski

ISBN: 9788328342248

Wydawca: Helion

Rok: 2018

Gdzie kupić: Książka dostępna w księgarni Casani.eu

Czytaliście? Dajcie znać w komentarzu! 👍