Recenzja książki: „Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga‎”

Mark Zuckerberg? Można by pisać długo. Nazywają go robotem, geniuszem, wrogiem publicznym, jaszczurem, Prometeuszem lub po prostu królem Internetu. Jeżeli miałbym wskazać najbardziej wpływową żyjącą osobę na świecie to byłby nim bez dwóch zdań właśnie Zuck. Połączył wszystkich ludzi na całym globie oraz zmienił sposób komunikacja w XXI wieku. „Człowiek Roku 2010” według Times. Najmłodszy miliarder świata. Założyciel i wciąż CEO Facebooka. Facet legenda.

Prywatnie lubię Zuckerberga. Mimo jego imperialistycznych zapędów zrobił dla społeczeństwa wiele dobrego. Ze swoją fundacją uratował życie wielu osobom (również dzięki Facebookowi wsparcie otrzymało setki użytkowników), a jego wpływ na rozwój technologii jest niebywały. To imponujące, w jaki sposób dotarł i pozwolił z łatwością skontaktować się z użytkownikami z drugiego końca świata.

Zuckerbeg to bez wątpienia świetny biznesman. Tak potężne przedsięwzięcie, jak Facebook potrzebuje prawdziwego lidera. Dyrektor ogromnie wpływowego produktu musi posiadać idealny sposób myślenia, cechy oraz zdolność podejmowania odpowiednich decyzji. Zaciekawiony jego mindsetem” sięgnąłem po książkę Ekateriny Walter „Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga‎” i nie rozczarowałem się.

Historia Facebooka jest niebywałym zastrzykiem motywacji i inspiracji w stronę podjęcia działań związanych z przedsiębiorczością. Autorka zwraca się w tej książce do każdego, nie tylko dla założycieli i dyrektorów firm. Zasady, które znajdziemy w tej książce, pozwalają uczyć się, jak można zostać najbardziej wpływowym człowiekiem w swojej branży.

Książka Myśl jak Zuck

Walter przypisuje sukcesowi Facebooka pięć kluczowych czynników: pasja, cel, ludzie, produkt i partnerzy.

Pasja

Według Marka Zuckerberga pasja jest fundamentem, jeśli chodzi o odnoszenie sukcesów w biznesie. To ona decyduje o powodzeniu lub niepowodzeniu naszych projektów. Zuck od najmłodszych lat uwielbiał programować i co najważniejsze, nie robił tego dla pieniędzy. W książce znajdziemy historię przedsiębiorcy, który w świetny sposób wypromował swoją firmę, jednocześnie zmieniając życie wielu ludziom. Pasja, pasja, pasja 😊

Cel

Kluczem jest obranie sobie drogi i konsekwentne dążenie do celu. Mark był wierny swoim przekonaniom i idei, do której zmierzał wraz z Facebookiem. Ciekawie został przedstawiony list napisany przez CEO do swoich potencjalnych inwestorów — jest to obrazo twórczy przykład, jak można kreować i prezentować swoją markę. Świetne.

Ludzie

Zuckerberg zawsze dobierał ludzi adekwatnie do swojej idei, nie odwrotnie. Dzięki temu w Facebooku znajdowali się ludzie odpowiedni na swoich stanowiskach, którzy byli mocno przywiązani do marki. Jak dostać się do firmy? Na łamach książki znajduje się proces, jaki musi przejść inżynier — kandydat musi przejść serię specjalistycznych zadań z kodowania lub cztery sprawdziany, które zweryfikują wiedzę oraz zaangażowanie. Ważne jest również przekonanie, że pracuje się w wielkim projekcie — stawia to przed pracownikiem wyzwania i motywuje do pracy. To jeden z kluczowych czynników sukcesu Facebooka.

Produkt

Właściciel projektu musi w niego wierzyć całym sobą. Nie może zwątpić w powodzenie albo liczyć łut szczęścia w procesie rozwoju firmy. Mark myślał bardzo przyszłościowo. Pracował i skupiał się na lokalnym rynku, jednak jego plany były dużo większe. Nie sprzedał Facebooka przy pierwszej lepszej okazji — konsekwentnie wierzyć w sukces i to mu się zwróciło.

Partnerzy

Dla Zuckerberga współpraca to podstawa. Uzupełnianie się nawzajem kompetencjami i wiedzą jest silną składową sukcesu Facebooka. W książce przeczytamy o kobiecie, która po dołączeniu do firmy zwiększyła dochody ze 150 milionów dolarów do… 4 miliardów dolarów. To budujące dla każdego czytelnika, który wątpi w zdolność do tworzenia wielkich rzeczy.

Podsumowanie: „Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga” to książka niezwykle motywująca i inspirująca. Czytając ją czułem się jakbym oglądał film motywacyjny na Youtube — i dobrze, bo czasem z takich książek, jak wskazówki osób wybitnych, możemy odszukać ukrytą siłę do pracy oraz zacząć działać. Trzeba wierzyć! Przeczytajcie 😊

Tytuł: Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga — genialnego założyciela Facebooka

Tytuł oryginału: Think Like Zuck: The Five Business Secrets of Facebook’s Improbably Brilliant CEO Mark Zuckerberg

Autor: Ekaterina Walter

ISBN: 9788324678785

Wydawca: Helion

Rok: 2013

Gdzie kupić: Książka dostępna w księgarni Casani.eu

Czytaliście? Dajcie znać w komentarzu! 👍