Masz Google Chrome? Zapomnij o AdBlock

W piątek Google wyposażył przeglądarkę Chrome w algorytm blokujący złośliwe treści reklamowe. To cios w kierunku naciągaczy i popularnego rozszerzenia Adblock.

Google będzie badać reklamy w związku z nowym regulaminem. Utworzone standardy przez Coalition for Better Ads, zakładają, że blokowane będą reklamy irytujące ze względu na automatyczne odtwarzanie dźwięku/wideo, rozmiar i lokalizację. Nowe treści w przeglądarce mają być nienachalne i nie narażać użytkownika na spadek wydajności lub zagrażać instalacją złośliwego oprogramowania. Właściciele reklam zostaną poinformowani o naruszeniu zasad z prośbą o ponowną weryfikację.

Nowa funkcjonalność to rezultat działań podjętych przez Google już w czerwcu 2017 roku. Polityka firmy wobec zwiększenia jakości rynku reklamy internetowej realizowana jest już od dłuższego czasu, a kolejne funkcje zostaną wdrożone w najbliższym czasie.