Jak Lego używa Instagram do inspirowania ludzi?

Lego świetnie wykorzystuje aplikację Instagram w swojej strategii marketingowej. Za pomocą kreatywnych postów zwiększa zaangażowanie i buduje oddaną społeczność fanów. Jak dokładnie Lego używa Instagram do inspirowania ludzi w cyfrowym świecie? Sprawdź w poniższym poście.

Przeglądałem ostatnio Instagrama i natknąłem się na post Lego przedstawiający chłopca bawiącego się statkiem zbudowanym z klocków. Filmik wyróżniał się na tle pozostałych treści, które przewinąłem kilka sekund wcześniej w aktualnościach. Zajrzałem na profil Lego i… okazało się, że to tylko wierzchołek góry lodowej.

Lego powstało w 1932 roku. Od tego momentu kolejne pokolenia dzieci dorastały z zabawkami duńskiej firmy. Wraz z rozwojem technologii Lego musiało zmierzyć się z nową konkrecją – filmami, grami wideo oraz szeroko dostępnym Internetem. Wbrew pozorom radzą sobie dzisiaj bardzo dobrze, jeśli chodzi o atencję najmłodszych.

Instagram i Facebook stanowią podstawową część strategii marketingowej Lego. Ich kreatywne i przykuwające uwagę treści wizualne są kluczowym sposobem na budowanie zaangażowania i przywiązania do marki. Ludzie kochają Lego, ponieważ pobudza wyobraźnię, inspiruje i daje radość. Również na Instagramie.

Kreatywne treści i edukacja

Lego publikuje wiele ciekawych i kreatywnych postów (nawet kilka dziennie). Można zauważyć, że kieruje się w tym obraną strategią, którą konsekwentnie realizuje. Głównym celem wydaje się być rozrywka i edukacja – firma od zawsze stawiała na rozwój intelektualny dzieci 👏

Z aplikacji korzystają przeważnie młodzi ludzie, jednak wśród użytkowników znajdują się też rodzice. To oni mają nadzór nad swoim dzieckiem i (co bardzo ważne dla marki) pieniądze na zakup zabawek. Lego bardzo sprytnie wykorzystuje kontakt z dorosłymi, używając do tego poczucia humoru adekwatnego dla widza w każdym wieku. Jeżeli oglądałeś pełnometrażowy film ze klocków Lego, to wiesz, że ta strategia świetnie się sprawdza. Dzięki temu rodzice mają poczucie, że dziecko otrzymuje fajną zabawkę. I nie marnują pieniędzy.

Lego Duplo Instagram Rodzice

Niektóre posty są bezpośrednio kierowane do rodziców. Innym razem mają za zadanie zwiększyć zaangażowanie wśród obecnych fanów. Czasem znajdzie się post typowo edukacyjny. Lego wykorzystuje również wideo, aby przedstawić swoje kreatywne pomysły w jak najlepszy i najciekawszy sposób. Przeglądając ich Instagram nie nudzimy się. Z tablicy Lego możemy korzystać jak z regularnego źródła inspiracji. Projektanci i dyrektorzy mediów społecznościowych skupiają się na edukacji i zabawie, wykorzystując do tego świetne i kreatywne pomysły związane z produktami Lego – to stanowi fundament przywiązania do marki. Świeżość i innowacyjność nie pozwala odwrócić wzroku od logo, ponieważ jest to marketing na miarę dwudziestego pierwszego wieku.

Hashtagi

Lego świetnie wykorzystuje hashtagi. Zestawiają i kategoryzują treści,  głównie po to, aby użytkownicy mogli łatwo znajdować i przesyłać powiązane posty. Przykład: #LEGOinSpace pozwala wyszukać posty powiązane z serią o kosmosie. Do popularnych i najczęściej używanych zalicza się też #LEGOStarWars, #LEGOIdeas, #LEGOFriends lub #LEGOClassic.

#legoinspace - Dom Marketingu

Używanie hashtagów daje Lego możliwość wykorzystywać treści generowanych bezpośrednio przez użytkowników, utrzymywać z nimi kontakt oraz nagradzać najlepsze pomysły zamieszczane przez fanów. To idealny i ciągły sposób na podtrzymanie relacji z użytkownikami i świetny sposób promowania marki.

Lego nawiązało również współpracę z innymi firmami, aby przyciągnąć zainteresowanie z różnych branż. Przykład? Belkin stworzył specjalny futerał na telefon, który można za pomocą klocków modyfikować. Marka poprosiła swoich klientów o pokazanie spersonalizowanych etui poprzez oznaczenie ich zdjęć na Instagramie za pomocą #LEGOxBelkin. Genialne! 😊

Instagram Stories

Oprócz klasycznych postów, Lego świetnie radzi sobie publikując Instagram Stories. Łączą pełnoekranowe obrazy, wideo oraz standardowe wezwania do działania, dzięki czemu ich relacje są bardzo przyciągające i kreatywne. Znajdziemy w nich nawiązanie do wydarzeń ze świata, np. premiera Jurassic World lub odsłona Lego Danica. Za pomocą szybkich i ciekawych filmików buduje się relacja z użytkownikiem i przywiązanie do marki, o czym już wspomniałem wcześniej.

Lego Instagram Danica

Bardzo ciekawe jest to, że w Relacjach pojawiają się też pracownicy Lego. I fajnie. Dzięki temu klient może poczuć, że za marką stoją ludzie, którzy świetnie się bawią tworząc produkty, nie tylko dla najmłodszych. Lego dba, aby logo kojarzyło się z czymś „ludzkim” i niesztampowym.

Czego możemy nauczyć się od Lego?

Jeżeli sprzedajesz produkty przeznaczone dla dzieci, nie ograniczaj się, ale patrz szerzej w kontekście dotarcia do swoich potencjalnych klientów, czyli rodziców. Lego zazwyczaj przemawia do dzieci, ale zdaje sobie również sprawę z tego, jak ważne jest zaangażowanie właśnie rodziców i dorosłych, którzy mogą mieć wpływ na decyzje dotyczące zakupów. Oznacza to nie tylko publikowanie treści ciekawych dla dzieci, ale także tworzenie zabawnych i fajnych postów, które odwołują się do starszej grupy docelowej.

Skoncentruj się na użytkownikach. Lego dba o rzeczywiste zaangażowanie osób na Instagramie oraz w innych kanałach społecznościowych. Skupienie się na treściach przyjaznych użytkownikowi jest konieczna, podobnie jak publikowanie treści zachęcających do działania lub bezpośredniej komunikacji. Lego świetnie rozumie strategię długodystansową w marketingu internetowym.

Twórz reklamy natywne. Większość marek jest obecna na Instagramie, ale nie wszystkie wykorzystują reklamy ze względu na obawę przed odstraszaniem użytkowników. Sprytne wykorzystanie Canvas przez Lego pokazuje, że nie wszystkie reklamy mają negatywny wydźwięk na użyteczność i odbiór marki. Pomysłowa i wciągająca kampania może mieć realny wpływ na sprzedaż.

Czego jeszcze można nauczyć się od Lego? Napisz poniżej w komentarzu 😊