Dlaczego Instagram jest idealny dla branży fitness?

Instagram i fitness? To połączenie idealne. Dlaczego? Ponieważ Instagram to aplikacja treści wizualnych, a branża fitness… sami wiecie. Uwielbia komunikować się i tworzyć przekaz właśnie przez zdjęcia i filmy. Sprawdź w poniższym poście, dlaczego warto, będąc sportowcem lub trenerem personalnym budować markę na Instagramie oraz jak wyróżnić się w aplikacji.

Moim zdaniem moda i fitness to obecnie branże o największym potencjale w mediach społecznościowych. Szeroka publiczność, estetyczne treści i rosnące zainteresowanie w społeczeństwie — to wszystko pasuje do Instagrama perfekcyjnie. W innych platformach tj. Facebook lub Pinterest również można śmiało promować markę, ale nic nie przebije siły Instagrama, jeśli chodzi o treści wizualne.

Dlaczego fitness kocha Instagram?

W aplikacji pełno jest zdjęć ludzi chwalących się swoją sylwetką i muskulaturą. Znajduje się tam ogromna liczba entuzjastów i guru fitness, którzy dzielą się wiedzą na temat zdrowia i dietetyki. Ludzie chętnie pokazują swoje postępy, relacje z treningów i posiłki, co bardzo szybko wykorzystali producenci z branży fitness. Instagram jest tym aż przesycony.

Instagram to idealna platforma dla fitness

Potencjał Instagrama jest ogromny! Jeżeli zdjęcie wyraża więcej niż 1000 słów, to Instagramowi nie zamyka się buzia. Platforma zaprojektowana jest praktycznie do storytellingu, czyli do opowiadania historii, co bardzo łatwo wykorzystać w branży fitness. Jak? Pokazując metamorfozę swoich podopiecznych lub swoją. W sieci pełno jest inspirujących przemian ludzi, którzy wygrali z nadwagą i mają fajną historię do opowiedzenia. I to jest właśnie to, co ludzie chcą oglądać każdego dnia. Jest popyt na bycie fit, jest podaż.

Facebook czy Instagram w branży fitness?

Wiele firm i sportowców z branży fitness wykorzystuje Instagrama do promowania swoich produktów i usług. Niezależnie od tego, czy promują nową odżywkę białkową, plan treningowy lub środek na odchudzanie — aplikacja to świetne miejsce do robienia tego typu promocji. Na Facebooku nie osiągniemy takich rezultatów jak tutaj. Dlaczego? Ponieważ te dwie platformy różnią się diametralnie w konsumpcji treści.

Facebook to platforma o największym zasięgu w mediach społecznościowych. Zgoda, ale preferująca pokazywanie użytkownikowi treści lokalnych (zdjęcia znajomych, wydarzenia w naszym mieście, wiadomości), niż posty z drugiego końca świata (chyba że sobie takie zażyczymy w aktualnościach). Facebook służy przede wszystkim do utrzymywania kontaktu z rodziną i przyjaciółmi oraz dzielenia się tematami, które uważamy za najbardziej interesujące.

W co warto inwestować w branży fitness? W Facebooka czy w Instagrama?

Instagram to zupełnie inna bajka. W tej aplikacji chodzi o udostępnianie treści wizualnych, która inspiruje ludzi do bycia częścią globalnej społeczności. Możesz stać się członkiem wielkiej grupy. Tutaj każdy może łatwo polubić i śledzić dowolną branżę — za pomocą hashtagów, które w branży fitness są bardzo istotne. Wystarczy odszukać interesujący nas temat, np. #workout, i już docieramy do ludzi o wspólnych zainteresowaniach. To machina, która sama się napędza.

W rzeczywistości warto być na obu platformach. Musisz być na Facebooku (bez dwóch zdań), jeżeli jesteś trenerem personalnym lub sportowcem, ale jeśli zależy Ci na promowaniu się w fitnessie — wykorzystaj potencjał Instagrama w 100%.

Fitness i Instagram to udane połączenie

Najlepsze marki fitness decydują się promować najlepsze produkty tylko na Instagramie. I jest ku temu bardzo ważny powód.

Badanie pokazują, że ludzie zdecydowanie lepiej reagują na informacje, jeżeli towarzyszy jej ciekawy i inspirujący obraz. Niektóre marki fitness są w stanie uzyskać świetne wyniki tylko na Instagramie, ponieważ mogą zaprezentować skuteczność swoich produktów i transformacje ludzi w jednym poście. Nawet jeśli nie jesteś fanem fitnessu, to prawdopodobnie zaintryguje Cię post z widocznym wysportowanym ciałem. Nasz mózg kocha to, co ładne. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zatrzymasz się i wejdziesz w zdjęcie lub post. A przecież o to właśnie chodzi!

Ponadto, posty na Instagramie dostarczają wszystkich informacji, które chcesz wiedzieć, bez konieczności przewijania i czytania. Wystarczy sam obraz. Użytkownicy dzisiaj przewijają tablicę z prędkością światła i praktycznie niemożliwe jest ich zatrzymać na dłużej niż 3 sekundy. Za pomocą zdjęć możesz to osiągnąć i zainspirować ludzi. Uwielbiają oni widzieć motywacyjne posty każdego dnia, dlatego warto być inspiracją dla kogoś z branży.

Ludzie będą prawdopodobnie wyszukiwać hashtagów lub sportowców związanych z fitnessem, aby zobaczyć coś, co ich zmotywuje do działania. Każdy z nas potrzebuje od czasu do czasu bodźca, który nas zainspiruje. Stąd biorą się tak duże zakupy suplementów, które obiecują praktycznie niemożliwe do osiągnięcia wyniki (często polecane przez naszych idoli).

Budowanie marki na Instagramie

Możesz wykorzystać Instagram w celu promowania zdrowego stylu życia oraz zadbać o wizerunek sportowca lub trenera personalnego. Ludzie uwielbiają naturalność i kontakt z prawdziwym człowiekiem, a nie z reklamą lub botem. Jako entuzjasta fitness, trener personalny lub sportowiec masz ogromny wpływ na lokalną społeczność. Możesz wypromować swoją markę w miejscu, w którym jesteś obecnie. Każdy może podzielić się w mediach społecznościowych swoim doświadczeniem lub opinią produktu oraz zachęcić znajomych do zaangażowania w Twoje posty. To buduje duże zasięgi, które przyniosą Ci sukcesy.

Budowanie brandu fitness w aplikacji Instagram

Ludzie chcą zadawać pytania i komunikować się tylko z prawdziwymi entuzjastami fitness, pełnymi pasji i inspiracji. To sprawia, że użytkownicy poczują się częścią społeczności (Twojej własnej). Instagram pomaga stworzyć zintegrowaną i połączoną sieć użytkowników wzajemnie się wspierających. Pamiętaj, że to dzisiaj spora wartość.

Jeżeli chcesz zaistnieć w branży fitness na Instagramie, musisz stale pracować na treściami wizualnymi oraz publikować regularnie swoje posty, aby wyprzedzić konkurencję. Marki fitness zazwyczaj współpracują z entuzjastami, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą. Pozostali będą repostować i udostępniać treść tworzoną z pasją, ponieważ tylko to ich interesuje.

Działasz w branży fitness z pomocą Instagrama? Osiągasz zadowalające rezultaty? Daj znać w komentarzu! 💪😉