Dlaczego warto inwestować w Social Media?

Social Media zmieniły świat. Jeżeli jesteś w miejscu publicznym – rozejrzyj się wokoło. Co widzisz? Telefony. Stawiam, że w promieniu dwóch metrów znajduje się przynajmniej jedna osoba, która w tej chwili przewija aktualności na Facebooku. Albo odpowiada na komentarz na Twitterze. Albo wrzuca Relacje na Instagram Stories lub Snapchat. Social Media są dosłownie wszędzie – i nikogo to już nie dziwi.

Zmieniła się komunikacja i sposób przekazywania informacji w społeczeństwie. Wśród ludzi korzystających w tej chwili z urządzeń mobilnych prawdopodobnie ponad połowa przegląda portale społecznościowe lub odpisuje na wiadomość w komunikatorze. Facebook, Instagram, Twitter lub LinkedIn – to obecnie najmodniejsze miejsca w Internecie. Jest tam Papież Franciszek, Donald Trump, znajomi z pracy, rodzice i Twój szef. Wszyscy. Twoi klienci też tam są. Powtórzę – TWOI KLIENCI TEŻ TAM SĄ.

Pozwalają docierać precyzyjnie

Dlaczego firmy powinny inwestować w marketing w mediach społecznościowych swój czas i pieniądze? Ponieważ Social Media umożliwiają ludziom komunikację w każdym miejscu na Ziemi. Sieci społecznościowe, takie jak Facebook i Twitter dają użytkownikom możliwość łączenia się i interakcję z ludźmi o podobnych zainteresowaniach i pasji. W ten sposób powstaje potężna globalna sieć użytkowników o wszystkich możliwych zainteresowaniach w szerokim zakresie tematycznym, co jest niezwykle korzystne dla firm, które chcą do nich precyzyjnie dotrzeć. Przedsiębiorstwa powinny już teraz inwestować w marketing mediów społecznościowych, zwłaszcza, że sieci społecznościowe pozwalają tworzyć promocje skierowane tylko do swoich idealnych odbiorców. Nie musisz się martwić, czy Twoją reklamę w TV obejrzał klient, do którego chcesz dotrzeć. Nie musisz obawiać się, że Twój billboard zostanie niezauważony. Wszystkie treści docierają z bardzo wysoką dokładnością do tych osób, do których chcesz – żadne inne medium tego nie zaoferuje. Targetowanie na Facebooku pozwala optymalizować wydatki już na starcie kampanii marketingowej.

Social Media są tanie

Marketing w mediach społecznościowych jest tani i skuteczny. Porównując zaplanowany budżet na kampanię telewizyjną lub e-mail marketing, można stwierdzić, że to prawie jak za darmo. Działania w Social Media można rozpocząć niemal bezpłatnie, a niewielką i trafną kampanię na Facebooku można przeprowadzić już za kilkaset złotych miesięcznie. Owszem, największe marki mają sztab ludzi pracujący przy komunikacji społecznościowej, a ich budżety są liczone w setkach tysięcy złotych miesięcznie. Jednak pamiętaj, że każdy brand bez problemu przeprowadzi działania na odpowiednią dla siebie skalę. Na początku możesz działać lokalnie i to wystarczy. Wiele firm zleca prowadzenie fanpage komunikatywnym pracownikom lub zatrudnia agencję social media, która wykonuje za nich działania. Porównując budżety firm na outdoorowe działania marketingowe sprzed kilkunastu lat – jest to ułamek wydanych kwot. Media społecznościowe to naprawdę spora oszczędność.

Dodatkowy kanał komunikacji 

Innym powodem, dla którego media społecznościowe są idealną strategią marketingową, jest fakt, że profile na Facebooku, Twitterze, czy w LinkedIn+ umożliwiają firmom bezpośrednią i prawdziwą interakcję z użytkownikami. W rzeczywistości niektóre przedsiębiorstwa używają swojego fanpage jako główny kanał obsługi klienta. Sposób rozmowy ze swoimi fanami wiele o nas mówi. Pozwala budować świetny wizerunek firmy lub stopniowo oddali potencjalnych klientów od nas. Powszechne stało się, aby zadać pytanie na Messengerze, umieścić recenzję lub skargę na Facebooku, albo złożyć zapytanie za pośrednictwem Twittera. To dla nas codzienność – mało osób dzwoni już do firmy, aby rozwiązać swój problem. Wszystko kręci się wokół Social Media.

Pomagają odnieść sukces

Właściciele firm muszą wiedzieć, która platforma społecznościowa jest dla nich najlepsza. Odpowiednia aplikacja, wartościowa treść, regularność publikacji, dobra zabawa i ciężka praca sprawiają, że media społecznościowe mogą stać się czymś więcej, niż tylko częścią marketingu. Wielu firmom udało się osiągnąć wielki sukces, dzięki skutecznym kampaniom w Social Media za ułamek kosztów, które musiałyby wydać na tradycyjny marketing. Jedna ważna informacja – media społecznościowe rządzą się jednak swoimi prawami i jest to zupełnie inne źródło komunikacji, niż na przykład telewizja. Kampania reklamowa i przekaz przygotowany pod emisję dla szerszej publiczności nie zadziała w portalach społecznościowych. Zasady marketingu, które się tu stosuje są specyficzne i wymagają więcej czasu i nakładu pracy – mimo wszystko pomagają firmie odnieść niebywały sukces.

Dlaczego przedsiębiorcy wciąż nie widzą ogromnego potencjału drzemiącego w mediach społecznościowych? Myślę, że z braku wiedzy i namacalnych efektów w ciągu 5 minut od momentu założenia konta na Facebooku. Większość właścicieli firm i marketerów traktuje Social Media jedynie jako dodatkowy kanał promocyjny, zamiast poświęcić spore środki finansowe na rozwój obecności swojej firmy w serwisach społecznościowych – czym popełniają duży błąd. Głęboko wierzę, że media społecznościowe to przyszłość marketingu i warto inwestować w nie każdą złotówkę.