Amazon najcenniejszą marką świata w 2018 roku

Amazon wyprzedził Apple i został najcenniejszą marką świata według zestawienia Brand Finance Global 500. Na kolejnych pozycjach plasują się tacy giganci jak Google, Samsung i Facebook. Czołówka należy do branży technologicznej.

Zestawienie Brand Finance Global 500 to coroczny raport najbardziej wartościowych i najmocniejszych marek na świecie. Składa się z dwóch części. W pierwszej pod lupę brane są wartości finansowe, w drugim kondycja ekonomiczna firmy, relacje z klientami oraz szereg prognoz. 

W tym roku najlepszy okazał się Amazon, którego wartość wzrosła aż o 42% do 150,8 mld dol. Koncern wyprzedził Apple (146,3 mld dol.) oraz Google (120,9 mld dol.). 

Foto: Brand Finance

Za najsilniejszą markę świata uznano z kolei Disney (92,3 pkt). Na drugiej pozycji znalazła się VISA (91,6 pkt), wyprzedzając Ferrari (91,5 pkt).

Foto: Brand Finance

Pełne zestawienie poniżej:

Foto: Brand Finance