5 błędów najczęściej popełnianych w reklamach na Facebooku

Reklama na Facebooku nie jest łatwa. Dlaczego? Ponieważ serwis zmienia się bardzo dynamicznie i dostarcza nam codziennie ogromną ilość informacji, która może przytłoczyć początkującego. Poniżej znajdziesz 5 najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu reklamy na Facebooku. Sprawdź, czy dotyczą także Ciebie.

Reklama na Facebooku to obecnie najpotężniejsza forma promocji w sieci. Mamy możliwość dotarcia do ponad dwóch miliardów aktywnych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszymi produktami lub usługami. Największym problemem związanym z reklamami na Facebooku jest to, że wydają się dla początkujących zbyt banalne. W rzeczywistości wiele osób traci dużo pieniędzy, ponieważ nie wiedzą, jak używać ich poprawnie. Innymi słowy, popełniają wiele kosztownych błędów. Czasami bardzo kosztownych. Sprawdź 5 błędów najczęściej popełnianych w reklamach na Facebooku i unikaj ich w przyszłości.

Błąd w reklamie na Facebooku #1: Nie zdefiniowałeś jasno celów reklamowych

Może się to wydawać elementarne, ale wielu początkujących reklamodawców na Facebooku przechodzi do tworzenia kampanii, zanim tak naprawdę uświadomi sobie, co chce osiągnąć. Zanim zaprojektujesz kampanię, musisz najpierw określić, jaki jest Twój główny cel reklamowy. Czy próbujesz zwiększyć liczbę konwersji dla określonej linii produktów? A może chcesz po prostu zbudować świadomość marki lub pozyskać więcej fanów na swoim fanpage? Podejmij decyzję zanim będziesz tworzyć reklamy.

Koniecznie zastanów się nad planowanym rezultatem kampanii i wokół niego zaplanuj działania. Pomoże Ci to nie tylko zaprojektować trafniejsze reklamy, ale także łatwiej będzie Ci określić, który cel kampanii wybrać (np. Świadomość marki, Zaangażowanie, sprzedaż katalogu produktów itp.). Jeżeli nie wiesz, który cel jest dla Ciebie odpowiedni – sprawdź post, w którym wyjaśniam, jak idealnie dopasować cel reklamy do Twoich działań promocyjnych oraz czym dokładnie się charakteryzują.

Błąd w reklamie na Facebooku #2: Ustawiasz kampanię i o niej zapominasz

Facebook ma naprawdę solidny zestaw narzędzi do automatyzacji. Kiedy już wykonasz pierwszą konfigurację, możesz mieć ochotę po prostu usiąść i pozwolić, aby kampania działała sama, w tym czasie skupiając się na innych zadaniach w firmie.

Proszę, nie rób tego. Nie, nie, nie.

Monitorowanie i optymalizacja kampanii jest kluczowa dla zapewnienia jej powodzenia. Nie można w tym przypadku liczyć na szczęście. Podobnie jest z reklamami w Google Adwords. Stale sprawdzaj wskaźnik częstotliwości wyświetlania reklamy, ilość wyświetleń oraz koszt. Masz dostęp do wszystkich liczb, których potrzebujesz, aby potwierdzić, że Twoja reklama działa tak, jak powinna. Rutynowo sprawdzaj je codziennie – ponieważ jeśli coś pójdzie nie tak, możesz szybko interweniować i oszczędzić dużo pieniędzy.

Błąd w reklamie na Facebooku #3: Próbujesz dotrzeć do zbyt wielu osób

Wielu początkujących na Facebooku chce wyświetlać swoje reklamy jak największej liczbie osób, tym samym popełniając błąd. Zamiast próbować docierać do szerokiego grona, powinieneś skupić się na pokazywaniu reklam tylko odpowiednim osobom. Im bardziej ograniczasz odbiorców, tym bardziej jest prawdopodobne, że użytkownicy, którzy zobaczą Twoje reklamy, będą faktycznie zainteresowani Twoimi produktami i usługami.

Jedną z najfajniejszych cech reklamy na Facebooku są jej funkcje targetowania. Możesz korzystać z różnych danych demograficznych, zachowań i zainteresowań, aby znaleźć tylko konkretnych odbiorców. Masz możliwość kierowania reklamy na kobiety, które zaręczyły się w ciągu ostatnich trzech miesięcy i mieszkają w promieniu 35 kilometrów od Twojego sklepu. Jeśli sprzedajesz produkty z wyższej półki, możesz nawet kierować reklamy do użytkowników powyżej określonego poziomu dochodów. Chociaż może to znacznie zmniejszyć liczbę odbiorców, osoby za które płacisz, będą bardziej skłonne do konwersji.

Błąd w reklamie na Facebooku #4: Zmieniasz wszystko zbyt szybko

Daj reklamie trochę czasu! Cierpliwość w tym przypadku to duża zaleta. Jeśli zbyt często zmieniasz reklamę, nie dajesz jej szansy dotarcia do osób, którzy mogą okazać się zainteresowanymi.

Posiadanie wielu metryk w reklamach na Facebooku może być zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem. Jeśli przeglądasz kampanię, którą zmieniłeś 5 godzin temu i dalej nie widzisz efektów, daj jej trochę czasu. Nie oznacza to, że jest kiepska. Po prostu jeszcze nie wykorzystała całego swojego potencjału.

Pozostaw ją na 24 lub 48 godziny, aby Facebook zoptymalizował reklamę po jej edycji. Potrzeba czasu, aby zmiany zaczęły działać, a jeśli ciągle się dostosowujesz, możesz tylko wywołać odwrotny efekt.

Błąd w reklamie na Facebooku #5: Projektujesz nieskuteczne reklamy

Ogólnie znając swoich odbiorców, możesz przewidzieć, co najbardziej spodoba im się w reklamie. Możesz to zrobić, testując różne typy reklam (zdjęcie, tekst, pokaz slajdów, karuzelę, wideo itp.) oraz analizując, które z nich działają najlepiej. Jeżeli nie masz pomysłu na skuteczną reklamę – nic straconego. Pobierz darmowego ebooka „100 inspirujących reklam na Facebooku” i zainspiruj się kreatywnymi postami! Ebook dostępny jest pod tym linkiem

Gdy już wiesz, które z nich działają najlepiej, pamiętaj, że mniej znaczy więcej w przypadku reklam na Facebooku. Zbyt wiele tekstu może zepsuć efekt, ponieważ ludzie „przewijają” aktualności „z prędkością światła”, co oznacza, że masz tylko ułamek sekundy, aby ich zatrzymać. Obraz w reklamie musi być uderzający.

Maksymalizuj swój budżet. Zminimalizuj swoje błędy. Spraw, aby Twoja następna kampania była najlepsza! 😊