3 sposoby na promocję marki na Instagramie w 2018 roku

Instagram to obecnie najszybciej rozwijający się serwis społecznościowy, który w ubiegłym tygodniu przekroczył 1 mld użytkowników miesięcznie. I to w momencie, kiedy Instagram Stories nie pokazało jeszcze całego swojego potencjału (obecnie z Relacji korzysta do 300 mln aktywnych użytkowników dziennie).

Instagram to już prawdziwy kombajn w porównaniu do pierwszej odsłony aplikacji — warto wykorzystać go w strategii marketingowej firmy. Poznaj 3 sposoby na promocję marki na Instagramie w 2018 roku.

Bez dwóch zdań Instagram się zmienił. Według danych SocialPress z Instagrama w Polsce korzysta już 5,9 mln Polaków. Przedwczoraj na fanpage’u umieściłem post z informacją, że najmłodsi użytkownicy aplikacji stanowią jedynie 17% całej społeczności.

Co to oznacza? Że średnia wieku na Instagramie rośnie, stwarzając tym samym duży potencjał budowania wizerunku marki wśród docelowej (starszej) grupy użytkowników. To istotne, ponieważ aplikacja bazuje na treściach wizualnych, które w większości branż są elementem bazowym, np. fitness lub branża kulinarna. Dzięki temu mamy większą szansę na pozyskanie wartościowych leadów.

#CiekawostkiDomu 📢👩‍💼Wbrew obiegowej opinii Instagram nie jest zdominowany przez nastolatków, którzy wrzucają tylko…

Opublikowany przez Dom Marketingu Wtorek, 26 czerwca 2018

Niestety, ale rosnąca popularność aplikacji wiążę się też z większą konkurencją w walce o atencję użytkownika w Aktualnościach. Ciężko wyróżnić się czymś unikatowym, jeżeli bazujemy na rozwiązaniach z przeszłości. Można jednak wykorzystać maksymalnie możliwości Instagrama. W jaki sposób to zrobić?

1. Skutecznie używaj hashtagów

Instagram od zawsze bazował na hashtagach, co było skutecznym sposobem na zwiększenie swojego zasięgu na platformie (sprawdź listę 100 najpopularniejszych hashtagów na Instagramie). Od grudnia 2017 roku pojawiła się zupełnie nowa możliwość — możemy obserwować interesujące nas hashtagi.

Co to oznacza dla marketerów? Możliwość docierania do nowych odbiorców za pomocą precyzyjnych hashtagów. Chociaż Instagram nie pokazuje jeszcze, ile osób obserwuje dany hashtag, to wyświetla listę hashtagów, które każdy użytkownik śledzi w swoim profilu w karcie „Obserwowane”.

Instagram i Hashtagi: świetny sposób na promocję marki na Instagramie

Odkrycie, które hashtagi są dla nas odpowiednie wymaga dużo żmudnej pracy, ale jest w strategii długoterminowej może okazać się niezwykle skuteczne. Aby to zrobić, sprawdź osoby, do których chcesz dotrzeć, przeglądaj ich profile i przygotuj listę obserwowanych tagów przez docelowych użytkowników. Najlepiej, jeśli znajdziesz kilka spójnych tagów, które potem wykorzystasz w maksymalizacji zasięgów.

Warto również zauważyć, że w celu zoptymalizowania strategii Instagram sugeruje powiązane hashtagi w ramach opcji wyszukiwania. Znacznie ułatwia to pozostanie w interesującej nas tematyce i znalezienie odpowiednich tagów. Najlepiej jest sprawdzić wszystkie potencjalne docelowe hashtagi używane przez docelowych odbiorców (nie tylko te najbardziej popularne), a następnie przetestować je na swoich własnych postach.

2. Korzystaj z Instagram Stories

Instagram Stories rozwija się w szalonym tempie, osiągając 1 mld użytkowników miesięcznie w czerwcu 2018 roku. Dla porównania według Instagram Tumblr w czerwcu 2016 roku liczba ta wynosiła 500 mln. Jeśli chcesz zmaksymalizować efektywność swojego Instagrama — skup się na Stories. Dla podkreślenia ich wartości serwis dodał funkcję archiwizowania Relacji, które możesz dodać do profilu. Te narzędzia umożliwiają użytkownikom maksymalizowanie i wykorzystanie ich w swojej strategii.

Co więcej, na Instagramie dodano także możliwość równoczesnego publikowania postów na Facebooku, co oznacza, że możesz również udostępniać Relacje na Facebook Stories.

Najważniejszą korzyścią dla marki jest możliwość prezentowania konkretnych produktów, wydarzeń, spotkań z klientami, itd. Istnieje wiele sposobów wykorzystania Instagram Stories. Trwające 24 godziny Relacje stwarzają mnóstwo okazji do prezentacji historii firmy lub korzystnego budowania wizerunku dla klientów.

3. Baw się z Instagram Live

Nie jest to opcja obowiązkowa dla każdego użytkownika, jednak marki powinny wykorzystywać możliwość transmisji na żywo w aplikacji w swojej strategii marketingowej. Co prawda, częste wykorzystywanie Instagram Live według algorytmu nie pomaga pozycjonować później treści w Aktualnościach, jednak warto to robić. Dlaczego? Przede wszystkim dla powiadomień dla każdego obserwującego, gdy rozpocznie się transmisja. Jest to duży atut, jeśli chodzi o trudne dzisiaj zebranie audiencji.

Do czego wykorzystać Instagram Live? Do przeprowadzania wywiadów, sesji Q&A lub transmisji z wydarzenia, np. konferencji. Dobrze wykorzystany Instagram Live może dać Twojej marce wiele korzyści wizerunkowych. Do rozpoczęcia nagrywania wystarczy smartfon i mikrofon — polecam zaopatrzyć się z czasem w dobry sprzęt, jeżeli chcemy bazować na nagraniach wideo w przyszłości.

Co z IGTV?

Warto wspomnieć o nowości także o nowości Instagrama, czyli IGTV. Kilka dni temu Instagram uruchomił nową aplikację, w której można nagrywać i udostępniać filmy trwające nawet godzinę, co stanowi nową konkurencję dla Youtube. Charakterystyczną cechą IGTV jest pionowy format wideo (w odróżnieniu od poziomego na Youtube). Dla twórców internetowych może być dużym problemem (nie ma możliwości publikacji tego samego materiału w obu serwisach), jednak jest to świetny sposób na publikację wcześniej nagranych treści lub na prowadzenie zupełnie osobnego programu.

IGTV to świetna metoda na promocję marki na Instagramie

Możliwości wykorzystania IGTV jest wiele, jednak o popularności funkcji w aplikacji zadecydują użytkownicy za jakiś czas.

Wykorzystujecie Instagram w swojej strategii marketingowej? Dajcie znać w komentarzu! 😊

  • Mateusz Matyska

    Świetny post 🙂 Doskonale zwraca uwagę na możliwości IG w procesie kreowania marki 🙂

    • Martin Krawczyk

      Dzięki! 🙂

  • Dominik Kulesza

    Dla wielu firm to na pewno ciekawy pomysł na promocję. Pomimo tak dużej liczby użytkowników to stosunkowo jeszcze mało firm się tam promuje. Z czasem na pewno się to zmieni, ale teraz to może być strzał w 10! 😀

    • Martin Krawczyk

      Zdecydowanie warto już dzisiaj zacząć promować markę na Instagramie, ponieważ serwis jest najszybciej rozwijającym się medium z ogromnym potencjałem! 🙂